CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, July 26, 2007

الحياه...عذاب


لم أذق طعم النوم أمس
مشكله أكابدها تستحوذ عقلى وتزيد من فحولة همى!ا
هل ذلك يعزى لجو حارق ؟أم بسبب فكر خانق؟
من يؤرقنى لايستقيم أن يكون لى خصمى
حملته على ظهرى من السنين العديد
ويوم مقدمه حسبته فى عداد أيامى عيد
أمس كان سببآ لى فى ألألم،اليوم أمنيتى أن تغلفه غلالة الندم
هجرنى طويلآ من السنين
شدنى الشوق إليه والحنين
هو بعيونى أراه طفلآ أهدهده
حين يسألنى أجيبه ولرضائه أناشده
أنا لاأتوسل منك عطاءآ أومالآ
قناعتى منك أن أراك بهاءآ وجمالآ
رجائى منك قدرآ من الحنان
حين تلبى ستكون رفيق ساكنى الجنان
هكذا حدثنا رب العباد
وتلك وصيته للأبناء والأولاد

3 comments:

Heart Beat said...

عزيزي لوف

اولا معلش ماتزعلش اني ماردتش عليك لما جيت على التشات بوكس عندي لاني كنت مشغلاه على الموبايل و كنت في عاشر نومه ماشوفتش المسج غير الصبح و عليك خير

ثانيا البوست ده في نزعة حزن و الم غريبة

شعور بوحدة موحشة ممكن

يارب يكون مجرد كلام بس بتكتبه مش فعلا احساس مر عليك و ترجمته للمعاني الجميلة دي

اسلوب جميل و رقيق فعلا في التعبير عن الشعور ده

اشكرك على التعبيرات و التشبهات الجميلة اللي حستها من بين السطور

Unknown said...

اولا
سلامتك
ليه مش بتنام ؟


ثانيا
انا مش مستخبية
و استخبى ليه ؟؟؟؟؟؟؟
انا موجودة
يا عسل
حبها مجنني
و مخليني في عالم ثاني
مش عارفة اعمل ايه و الا ايه

تحياااااااااااااتي

love said...

Ana methlyaالبنت ألأموره
هل تفتكرى إنك أنتى لوحدك فى العذاب ده؟؟
الحب الحقيقى هوه إللى بيكون فيه صد وهجر وده بيمر علينا كأنه دهر من الزمان
وساعات بنكون طايرين من الفرح لما بنكون مع بعض سمن على عسل
أجمل شىء الحب بنحسه بياكل فى القلب،ساعات مبنقدرش نتصرف ،ياترى أعمل إيه نقابل إهمال الحبيب بردود فعل تضايقه؟؟
بنفكر كتير وبعد كده مايهونش علينا لسبب بسيط هوه إننا بنحب حب صادق وحقيقى،إللى بيحب عمره ما يكره
حبى وإعشقى دى حبيبتك وأختك وصاحبتك ودنيتك وكل حاجه لكى فى الدنيا..يارب تحلمى وياها أحلام يقظه لذيذه يمكن تكون البلسم الوحيد إللى فى إيدينا نعمله
تصبحى على خير،تصبحى على حـــــــــــــب